ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

مدیرعامل بیمه سلامت در دیدار با مدیران ستادی بیمه سلامت استان کرمان خواستار توجه بیشتر کارکنان به حوزه های کاری شان دربحث ارتقا فعالیتها شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سلامت، محمد جوادکبیر امروز صبح در نشست با مدیران ستادی اداره کل بیمه سلامت کرمان گفت:بهره وری نظام اداری باید در تعامل با برنامه راهبردی بیش از پیش ارتقا یابد.

 

وی با اشاره به اینکه بهره وری تنها با توجه والتفات تک تک مدیران واحدهای ستادی وشهرستانی میسر می شود گفت: سازمان به شرطی پویا تر می شود که روسای واحدها نیزبا زیرمجموعه های خود میزان تحقق اهداف، برنامه ها وچالش های کاری را رصد نمایند.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران تصریح کرد: مسئولیت ها باید تقسیم شده ومرتبا کارهای انجام شده گزارش شود تا کل مجموعه در جریان اقدامات انجام شده درسیستم، قرار بگیرید.

کبیر با بیان اینکه دغدغه ما در سال 92وجود گره های کاری با نظام سلامت بود گفت: این گره ها به گونه ای درسیتم ریشه دوانده بود که برخی واحدها کارشان رباتیک وار انجام می شد.

وی با تاکید براینکه در اساس نامه سازمان به نظام ثبت بندی بیمه توجه شده است و این به معنای آن است که به طور مثال  اگر اداره اسناد ما سندی صادر می کند منطقی که پشت این کار است چیست.

کبیر اظهار کرد: جمع آوری داده ها واطلاعات داخل سازمان باید به صورت مهندسی شده تبدیل به داشبورد مدیریتی برای تصمیم گیری مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران افزود: ادارات ستادی اداره کل باید تصویری از هرم سنی جمعیت ،باربیماری های جمعیت بیمه شده به ازای هرصندوق یا محیط جغرافیایی خود را بداند واصلا بداند برای چه جمعیتی چه خدمتی وبا چه قیمتی خرید خدمت می کندونتیجه این خرید چقدر به ارتقای سلامت اثرگذارخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو دیدگاه بیمه ای در کشور وجود دارد افزود: دیدگاه (ان اچ اس) نظام طب عمومی و دیدگاه (اس اچ آی)بیمه سلامت اجتماعی  وفارغ از این دیدگاهها همه اذعان داریم که بایدنظام بیمه را کارآمدتر از قبل نمود.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران افزود: در کنار این مسائل بایدبدانیم چه ارتباطی بین هزینه وپرداخت هایمان وجود دارد ، و طبق فرمایشات رهبر انقلاب کنترل تقاضا باید در سرلوحه بحث های بیمه ای باشد.

کبیر اظهار کرد: باید نظام دیده بانی خوبی در اداره کل بیمه سلامت کرمان مستقر باشد  ومدیریت دیوان سالاری را کنار بگذاریم.

وی از اختصاص دفترمشترک ویژه دپارتمان آینده پژوهی در بیمه قدردانی کرد وگفت: با استقرار دپارتمان آینده پژوهی در اداره کل بیمه سلامت کرمان وادغام ساختاردانشگاه وبیمه در محل این دفتر و حضور اعضای هیئت علمی ،نشان از توجه همکاران بیمه سلامت به ارتباط علم وصنعت وپیشبرد اهداف سازمانی به همراه تولید شواهدعلمی است.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با اشاره به تقسیم بندی کشور به 10منطقه بیمه ای ،خاطرنشان کرد: امیدواریم با جلسات مشترک مناطق و راهکارهایی که هر یک از استانها در مناطق ارائه می دهند، طرحی نو دراندازیم.

وی در پایان خواستار اعتماد مدیران استانی بیمه سلامت به عوامل ستادی و مدیران زیردستی شد وگفت: این مسئله باعث می شود در بسیاری از مواقع به جهت این اعتماد سازی کارها بهتر پیش رود بدون آنکه زمان ووقت را هدر دهیم.

محمدجعفری مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان نیز در این جلسه گفت:صحبت های مدیرعامل بیمه سلامت ایران جرقه ای برای بیشتر کارها ایجاد کرد.

وی افزود: نرم افزاری جهت بررسی شاخص های ارتقا خدمات در استان کرمان در دستور کار است  که گزارش سالانه ای به شما برای میزان تحقق اهداف ارائه می دهد که تاکنون 40درصد کارتهیه این نرم افزار انجام شده است.

کارگاه آموزشی نرم افزار رفرنس نویسیEndnote در تاریخ 25/5/ 95 توسط دکتر طالبیان در محل سالن همایش اداره کل بیمه سلامت استان کرمان برگزار شد.

برگزاری کارگاه اصول مقاله نویسی

نوشته شده توسط | منتشرشده در: خبرهای مهم |

کارگاه اصول مقاله نویسی در سطح مقدماتی توسط دکتر بارونی در تاریخ 12/2/95 در سالن همایش اداره کل بیمه سلامت استان کرمان برگزار گردید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی گفت: دوران روابط عمومی‌های محصور و محبوس در یک اتاق که به توجیه و تحلیل فعالیت‌های سازمانی می‌پرداختند به پایان رسیده است.

 در این مراسم پیام علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بدین شرح قرائت شد: 
ارتباطات اولین عنصر و اساسی‌ترین اصل مورد نیاز بشر و پایه تشکیل جوامع بشری است و از آن به عنوان یکی از بنیادی‌ترین دانش‌ها و مهمترین عوامل تعالی و پیشرفت جوامع انسانی یاد می‌شود. همین موضوع کافی است تا اهمیت و ضرورت شکل‌گیری روابط عمومی در حلقه‌های در هم پیچیده، روابط میان گروه‌ها، جوامع، ملت‌ها و کشورهاست مشخص گردد.  بی‌توجهی به روابط عمومی به منزله از دست دادن بخش مهمی از ارتباطات با دنیای بیرونی است. از پیدایش روابط عمومی در ایران بیش از نیم قرن می‌گذرد اما هنوز روابط عمومی‌ها با چالش‌های مختلفی برای اثبات هویت و جایگاه خود دست و پنجه نرم می‌کنند. اگرچه با تلاش و کوشش متولیان، اساتید و دلسوزان شاهد اعتلای دانش روابط عمومی در کشورمان هستیم، اما همچنان جای خالی یک اقدام عملی و بنیادی احساس می‌شود. 

روز چهارشنبه 9 دی 94 جلسه مدیران اداره کل بیمه سلامت استان بمنظور هم‌اندیشی پیرامون موضوعات زیر برگزار گردید.

کارایی، اثر بخشی و تحلیل هزینه‌ها در کلیه حوزه های عملکردی سازمان

 توانمندسازی بیمه‌شدگان و کارکنان، بررسی روش‌های انجام شده، میزان تاثیرگذاری آنها، تصمیم‌گیری جهت تمدید یا جایگزینی روش مناسبتر و ارائه پیشنهادات جدید جهت اجرا.

 در پایان جلسه مقرر گردید نتایج هم‌اندیشی مذکور پس از جمع‌بندی به سازمان بیمه سلامت منعکس شود.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران؛ مدیرعامل این سازمان اظهار داشت: ما در راستای پیاده سازی تفاهم نامه ای که سال گذشته با  سازمان تحقیق و ارزیابی بیمه سلامت کره جنوبی به امضاء رسیده بود؛ تلاش داریم تا راه های عملیاتی شدن اجرای پوشش فراگیر بیمه همگانی در کشور را مرور کنیم.
دکتر محمد جواد کبیر افزود: در این زمینه اقدامات به دو دسته تقسیم می شود: یک دسته فعالیت ها و عملکردهایی است که جنبه مشاوره و مشورت دارد که در صدد هستیم با برگزاری دوره آموزشی گام های اولیه را برداریم. 
وی افزود: دسته دوم نیز عملکردهایی است که نیازمند هزینه و زیر ساخت های ویژه است که در این راستا،نیازمند تامین منابع از طریق دولت و یا آژانس های بین المللی مانند سازمان جهانی بهداشت است.

با توجه به اهمیت آینده پژوهی سلامت جامعه، بیمه سلامت اقدام به راه اندازی تالار گفتمانی با هدف ارتباط و تعامل بیشتر افراد در به اشتراک گذاری اطلاعات و همچنین ارائه سوالات خود در زمینه کرد.

از علاقمندان و صاحبنظران دعوت بعمل می آیند تا با به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود سهمی در ارتقای این مهم داشته باشند.

کارگاه توانمند سازی بیمه شدگان با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دانشگاه شهید باهنر کرمان ،دانشگاه آزاد کرمان ، دانشگاه ولیعصر رفسنجان – دانشگاه خوارزمی و دانشگاه امیرکبیر و جمعی از کارشناسان ستادی و استانی  سازمان بیمه سلامت ایران در محل پژوهشکده آینده پژوهی در سلامت با سخنرانی دکتر دهنویی قائم مقام پژوهشکده و مهندس برزگر معاون سازمان بیمه سلامت شروع بکار کرد.

آینده های شگفت انگیز

نوشته شده توسط | منتشرشده در: معرفی کتاب |

کتاب آینده های شگفت انگیز نوشته ی آو سویدن و بریت انیانسن ماحصل کارگاهی است که حدود بیست تن از محققان برجسته و پیشگام از کشورهای مختلف و با تخصص های مختلف (از جمله میشل گودو) در آن شرکت داشتند و پنج سناریو جهانی و منطقه ای تا سال 2075 ترسیم کردند. چهار عدد از این سناریوها محتوای "شگفت انگیز" دارند، گرچه لزوما از سناریوی پنجم غیر محتمل تر نیستند. سناریوی پنجم که شگفت انگیز نیست، "خرد سنتی " نامیده می شود. کارگاه مذکور در سال 1986 به وسیله ی انجمن تحقیقاتی سوئد (FRN) و موسسه ی بین المللی تحلیل کاربدی سیستم های IIASA در لوگزامبورگ اتریش راه اندازی شد. "

en, Ove and Britt Aniansson (eds). Surprising Futures. Noets from an International Workshop on Long - tem World Development. Stockholm, Forskningsradsnpmnden, 1987

 

گام هایی به سوی آینده

نوشته شده توسط | منتشرشده در: معرفی کتاب |

کتاب گام هایی به سوی آینده نوشته ی راجنی کوتاری، چاپ 1974، بر محور دیگری تمرکز دارد. موضوع اصلی کتاب درباره ی چگونگی ایجاد "حداقل مدینه ی فاضله"است. چگونه می توان از جهانی که در آن روز به روز "جدایی" پیشرفت های علمی و فنی از آزادی و سعادت انسان بیشتر می شود، فاصله گرفته و به جهانی که در آن این دو رکن با یکدیگر هماهنگی دارند رسید. "عدالت، خود شکوفایی (تحقق ذات)، خلاقیت و عدم خشونت مولفه های مهم جامعه ی اخیر هستند". نویسنده اعتقادی به مدل های کاملا طراحی شده ندارد و به همین دلیل درباره ی "برنامه فعلی که معلوم نیست نتایج دلخواهی در پی داشته باشد یا این که برعکس عمل می کنند"، اخطار داده، این کار را مصیبت بار و فاجعه انگیز می خواند. استراتژی کوتاری "دوایری که مرتبا بزرگ تر می شوند" است. (تلاش های گام به گام در سطوح متعدد). در همان حال وظیفه ی روشن فکران ، برانگیختن طرز فکرهای نو و نهادینه کردن تغییرات عمده است. کتاب متعلق به مجموعه مجلداتی با عنوان دنیاهای بهتر برای دهه ی 1990 است که در پروژهی فراملی مدل های نظم جهانی تألیف شده است. کوتاری مدیر مرکز مطالعاتی جوامع در حال توسعه ی دهلی است.

Kothari, Rajni. Footstep into the Future. Diagnosis of the Present World and a Design for an Alternative. New Delhi, Orient Longman, London. The Free Press, Amsterdam, North-Holland, 1974

 

صفحه1 از2